De kracht van Facebook advertising

De kracht van Facebook advertising
3 min leestijd

Ik zal het niet onder kasten en banken schuiven als ik zeg dat ik een groot fan ben van Facebook advertising. Waarom? 10,5 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook. Het bereik is groot! Daarnaast zijn de mogelijkheden om specifiek te targeten eindeloos. Het valt mij op dat veel bedrijven nog geen gebruik maken van deze methode. Zonde! Facebook is het ideale platform om jouw doelgroep te bereiken. In dit artikel lees je wat de kracht van Facebook advertising is.

Lees ook: Hoe start je met Facebook advertising? 

Hoe Wish uitgroeide tot een miljoenen bedrijf

Wish is een webshop waar je goedekope deals kunt scoren. In mijn ogen is het een beetje te vergelijken met AliExpress. Veel van de producten die je op Wish kan kopen, kan je ook op AliExpress kopen. De producten komen vooral uit China. Ondertussen is Wish uitgegroeid tot een miljoenen bedrijf. Hoe? Door 100% in te zetten op Facebook en Instagram advertising. Deze bedrijven krijgen veel media aandacht door gebruik te maken van influencers en social media. Dit toont aan dat de kracht van Facebook advertising groot kan zijn.

Gary Vaynerchuck zegt:

Iedere euro die je niet uit geeft aan Facebook en Instagram ads, zal een euro zijn waar je later spijt van zal krijgen.

Facebook advertising is laagdrempelig 

Al vanaf €5 kun je een advertentie op Facebook laten draaien. Als je je op de juiste doelgroep richt, kan je met die €5 mogelijk duizend of meer mensen bereiken. Hierdoor is het adverteren op Facebook laagdrempelig. Ondernemers denken dat adverteren op Facebook veel geld moet kosten. Het kan alle kanten op.

Eenvoudig klanten retargeten 

Dit is, misschien wel, een van mijn meeste gebruikte strategie op Facebook: retargeting. Hiermee ga je als bedrijf zeker winnen. Waarom? Het is de perfecte manier om advertenties te tonen aan mensen die je website al eens bezocht hebben. Need I say more? Dit is een relevante doelgroep, want er is een intentie geweest om iets te kopen op jouw website. Je zult zien dat je door lage kosten mooie resultaten kan behalen. Zo’n advertentie ziet er zo uit:

facebook retargeting advertentie

Test, test en leer je budget goed in te zetten

Het is belachelijk hoeveel bedrijven spenderen aan één campagne. Deze bedrijven geven vaak veel geld uit aan vier/vijf advertenties per jaar! Als er überhaupt een advertentie gemaakt wordt.

Er zijn slimmere manieren om je budget effectief in te zetten. Voorbeeld: Ik begon mijn eerste campagne met een dagelijks budget van €5. Deze campagne ben ik steeds verder uit gaan bouwen. Wanneer ik merk dat de campagne/advertentie goed gaat lopen verhoog ik het budget. Per advertentieset zet ik minstens vier advertenties live om te testen welke het beste presteert. Deze strategie zorgt ervoor dat je je budget altijd effectief inzet. Het is dus belangrijk dat je continu je advertenties aan het testen bent. Let op: het verhogen van het budget hoeft geen garantie te zijn dat de resultaten nog beter zullen worden. Het kan ook zijn dat het averechts werkt.

Conclusie 

De kracht van Facebook Advertising zit hem in de berg aan waardevolle data die Facebook over de jaren heeft verzameld. Hierdoor werkt het retargeting systeem van Facebook naar mijn mening zo goed. Facebook weet wat gebruikers leuk vinden, wat er gelezen wordt en wat het delen waard is. Als je nog niet begonnen bent met Facebook advertising begin dan vandaag nog!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.